بهداشت جنسی, مسائل زناشویی

بایدها و نبایدهای اولین رابطه جنسی !

اولین رابطه جنسی

اولین رابطه جنسی در جوامع مختلف و فرهنگ‌های مختلف، همیشه یکی از چالش‌هایی است زوج‌های جوان با آن روبرو هستند. اولین رابطه جنسی تجربه‌ای لذت‌بخش است که می‌تواند در صورت عدم توجه، چالش‌هایی داشته باشد بنابراین باید به یاد داشته باشیم که همین اولین رابطه جنسی می‌تواند بر مسیر زندگی زناشویی شما اثر بگذارد. تلاش خود را در سایت ایران کاندوم کرده‌ایم که با ارائه مطلبی کوتاه به شما کمک کنیم تا بر احساس ترس و استرس ناشی از اولین رابطه جنسی غلبه نمایید با ما همراه باشید.

اولین رابطه جنسی

دیدگاه‌های متفاوتی از اولین رابطه جنسی وجود دارد. برخی آن را تجربه‌‌ ای هیجان‌ انگیز و بعضی ترسناک تصور می‌کنند. درباره اولین سکس اکثر زنان جوان ترس از پارگی پرده بکارت و درد و خونریزی ناشی از آن را دارند و پسران نیز دچار استرس می‌شوند که داشتن این احساس‌‌ها کاملا طبیعی می‌باشد. (همین‌جا خوب است اشاره کنیم، که بارداری تنها در بانوانی پرده بکارت دارند رخ نمی‌دهد و ممکن است خانمی با وجود پرده بکارت هم باردار شود)

افراد مختلف براساس فرهنگ و خانواده و جامعه خود در سنین و زمان‌های مختلف اقدام به اولین رابطه شرعی می‌کنند. داشتن رابطه جنسی پیش از ازدواج ناهنجاری های مختلفی دارد که لازم است با رعایت مسائل شرعی و قانونی از آن پرهیز شود.

داشتن آمادگی روحی و جسمی از شروط مهم یک رابطه هست و بیشتر مردم در اولین رابطه جنسی حس خوبی را تجربه نخواهند کرد و این مورد به معنای آن نیست که در ادامه همین گونه خواهد بود و این مورد را به خاطر بسپارید که به مرور رابطه شما احساس بهتری خواهد داشت و ترس و استرس جای خود را به لذت و معاشقه خواهد داد.

بسیاری از استرس‌های موجود نیز با توجه به توصیه‌های دینی و آموزش‌های مذهبی و توجه به رعایت مسائل شرعی، رفع می‌شود.

کاندوم در اولین رابطه جنسی

کاندوم در اولین رابطه جنسی

دانستنی‌های اولین رابطه جنسی

1. هر چقدر اطلاعات شما بیشتر باشد باعث می‌شود شب زفاف را با استرس کمتری سپری نمایید و درد کمتر و لذت بیشتر برای شما فراهم شود بهتر است مقاربت جنسی را زمانی انجام دهید که بدن آرام و بدون اضطراب و خستگی است. بعد از یک مراسم طولانی در اولین شب ازدواج، نزدیکی پیشنهاد نمی‌شود.

2. حتما همسرتان را از نظر روحی آماده کنید. نوازش و معاشقه طولانی هرگز فراموش نشود با زور و عجله فقط برای اینکه شهوت مرد فروکش شود. شما با حالت زور فقط جسم همسرتان را تصرف می‌کنید در حالی که در یک رابطه سالم باید جسم و روح را با هم به دست آورید.

3. هر خطایی هرچند کوچک در این شب می‌تواند همسرتان را خسته و ناراحت کند و تا آخر زندگی مشترکتان تاثیرگذار و غیر قابل جبران خواهد بود. توجه داشته باشید دخول را یک‌باره انجام ندهید و به آهستگی عمل کنید. همچنین در صورت درد زیاد و سوزش رابطه را پایان دهید. خوب است که از کاندوم‌های دارای لوبریکانت استفاده کنید که بسیار موثر هستند.

چه اقداماتی را پیش از اولین رابطه جنسی باید جدّی گرفت؟

1. در رابطه جنسی حفظ بهداشت و نظافت شخصی امری مهم بوده تا بتوانید از بیماری‌های مقاربتی نظیر ایدز و زگیل های تناسلی و… پیشگیری نمایید.
2. برای اینکه دچار استرس و نگرانی از بیماری و بارداری نشوید پیش از برقراری رابطه از وسایل ایمنی استفاده نمایید که برای جلوگیری از بارداری و عفونت می‌توانید از کاندوم استفاده کنید.
3. در مکانی آرام و امن و انتخاب زمان مناسب به شما کمک میکند که بدون اضطراب رابطه جنسی برقرار نمایید.
4. پرهیز از مصرف غذاهای سنگین و نوشیدنی های دارای الکل زیرا هر دو برای رابطه مضر هستند مشروبات باعث مشکل در نعوظ خواهد شد و غذای سنگین خواب آلودگی را به همراه دارد.

احساس درد زنان در اولین رابطه جنسی

پرده بکارت نوعی بافت یا غشای نازک است که در ورودی واژن که عضله‌ای ماهیچه‌ای است و نسبت به عضلات دیگر دارای رشته‌های عصبی حساس‌تری است، قرار دارد. در واقع به علت کشش و باز شدن دیواره واژن و گاه ایجاد زخمی سطحی در داخل آن درد را احساس می‌کنید. در اولین رابطه اگر آرامش روحی و جسمی داشته باشید، پاره شدن پرده بکارت با درد مختصر و خونریزی کمی همراه خواهد بود. خونریزی پس از پارگی پرده بکارت معمولا کم است که البته در هر خانمی با توجه به جثه و سن متفاوت می‌باشد.
در زمان اولین رابطه جنسی است هر چقدر معاشقه بیشتری داشته باشید لغزندگی واژن بیشتر و در نتیجه رابطه بهتر خواهد بود. و در برخی افراد پیشنهاد میشود از ژل های روان کننده استفاده نمایند تا هم تحریک و هم کاهش درد را به همراه داشته باشد.

چگونه استرس خود از اولین رابطه جنسی را کاهش دهیم؟

ترس از پاره شدن پرده بکارت یک امر طبیعی می باشد که در بین تمامی خانم ها مشترک هست بهترین راه افزایش زمان معاشقه استفاده از ژل‌های روان کننده و انجام عمل دخول به آهستگی نه یک مرتبه و ناگهان است.

در صورت داشتن استرس عضلات و ماهیچه‌های لگنی منقبض شده و درد رابطه را نیز بیشتر مینمایند و دخولی درد ناک را تجربه خواهید کرد. این استرس باعث می‌شود ترشحات واژن کمتر شود و می‌توانید از ژل های لوبریکانت استفاده نمایید که علاوه بر کاهش درد باعث می‌شود که کاندوم هم پاره نشود.

راه‌های پیشگیری از بارداری در نخستین رابطه زناشویی

در اولین رابطه جنسی، با داشتن پرده بکارت و بدون دخول هم ممکن است بارداری شکل بگیرد. در واقع اگر مایع منی بر روی واژن یا داخل آن ریخته شود ممکن است سبب بارداری شود. بنابراین اگر مایع اسپرم بر روی پرده بکارت ریخته شود، می‌تواند با گذشتن از سوراخ پرده و با حرکت به طرف تخمک‌ها موجب بارداری شود. به همین منظور برای پیشگیری از بارداری و همچنین عفونت‌های مختلف، بهترین روش استفاده از کاندوم است. همچنین طبق تحقیقات به عمل آمده بهترین ایمن‌ترین و ارزان‌ترین گزینه استفاده از کاندوم می‌باشد.

سخن پایانی در اولین رابطه جنسی

در حال حاضر در جوامع گوناگون داشتن رابطه جنسی از عرف‌های گوناگونی پیروی می‌نماید ولی در کشور عزیز ما ایران عرف بر این است که زوجین جوان اولین رابطه خود را پس از عقد ازدواج انجام دهند و امری پسندیده می باشد و سعی نمایید از عجله کردن برای گذران این شب به شدت پرهیز نمایید چون زندگی زناشویی شما را این شب رقم خواهد زد. فروشگاه اینترنتی IRCONDOM می‌تواند با ارائه محصولات متنوع خود شما را در طی نمودن این شب خاطره انگیز یاری رساند می توانید با مراجعه به دسته‌بندی زوجین جوان از محصولاتی که برای شما عزیزان گلچین شده خرید نمایید.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *