بهداشت جنسی, مسائل زناشویی

چرا کاندوم پاره می‌شود ؟

چرا کاندوم پاره می‌شود

یکی از سوالاتی که همیشه کاربران و مصرف کنندگان کاندوم می‌پرسند این است که «چرا کاندوم پاره می‌شود ؟» پاسخ به این سوال رایج درباره کاندوم چندان سخت نیست. در این مطلب از سایت ایران کاندوم به سوال شما درباره علت پاره شدن کاندوم پاسخ می‌دهیم.

همیشه در هنگام استفاده از کاندوم‌ها خطر سوراخ شدن یا پارگی آنها هست. پاره شدن کاندوم دلایل مختلفی می‌تواند داشته باشد :

  • نگهداری نادرست از کاندوم
  • گذشتن تاریخ انقضای کاندوم
  • مناسب نبودن سایز کاندوم
  • باز کردن بسته‌های کاندوم با چیزهای تیز
  • استفاده نادرست از کاندوم

این‌ها مهم‌ترین عوامل پارگی کاندوم‌ها هستند. با ما همراه باشید تا مواردی را خدمت شما اعلام نماییم که اضطراب و استرس شما نسبت به پارگی کاندوم کم شود.

کاندوم یکی از موثرترین و بهترین ابزارها برای پیش‌گیری از بارداری‌های ناخواسته و بیماری‌های مقاربتی است. در تمامی جوامع امروزی استفاده از کاندوم ارجخ تر از هر وسیله پیشگیری می باشد.

احتمال پارگی کاندوم به چه میزان هست؟

به طور کل کاندوم‌ها طوری طراحی می‌شوند که بسیار مقاوم و ضد آب باشند. به همین دلیل پارگی خودبه‌خودی کاندوم‌ها یا بر اثر اشتباهات کارخانه‌ای بسیار نادر است. دلایل پاره شدن کاندوم معمولا به نحوه نگهداری و استفاده خود افراد برمی‌گردد. مطالعات تجربی درصدهای مختلفی را برای امکان پاره شدن کاندوم‌ها ارائه می‌کنند. برای مثال، در یک تحقیق قدیمی ۷.۳ درصد مردانی که در مطالعه شرکت کرده‌اند گفته‌اند که در طول یک سال پارگی کاندوم را تجربه کرده‌اند. در تحقیقی دیگر ۲۹ درصد مردان و ۱۹ درصد زنان گزارش داده‌اند که در طول سه ماه حداقل یک بار پارگی کاندوم را تجربه کرده‌اند با ما همراه باشید تا دلایل را تک تک بررسی نماییم.

چرا کاندوم پاره می‌شود

چرا کاندوم پاره می‌شود

نگهداری نادرست از کاندوم

کاندوم باید در جای خشک و خنک نگهداری شود نگهداری در کنار وسایل گرمایشی یا زیر نور آفتاب یا قرار دادن در جایی که تحت فشار می باشد جدا پرهیز نمایید در صورتی که پس از باز کردن پک مشاهده نمودید که کاندوم خشک یا شکننده یا چسبناک است از آن استفاده ننمایید.

گذشتن تاریخ انقضای کاندوم

همان طور که در خرید محصولاتت خوراکی به تارخ انقضا آنها توجه مینمایید در خرید محصولات بهداشتی مخصوصا کاندوم به تاریخ تولید و انضا آن توجه نمایید یکی از دلایلی که برخی کاندوم ها با پارگی و بوی نامتبوع مواجه میشوند نزدیک شدن به تاریخ انقضا یا فاسد شدن آنها است.

فروشگاه اینترنتی ما تمامی محصولات ارائه شده به شما را به ضمانت تاریخ انقضا حداقل سه سال تقدیم مینماید تا از این موضوع هیچ گونه دغدغه نداشته باشبد.

مناسب نبودن سایز کاندوم

یکی دیگر از دلایل پاره شدن کاندوم کوچک بودن اندازه آن است. متاسفانه تا هم اکنون یعنی زمان نگارش این مطلب کاندوم سایز بزرگ در کشور ایران فقط برند ساگامی وجود دارد که جز دسته کاندوم های لاکچری می باشد. و سایر محصولات با قطر 52 میلی متر به فروش میرسند ولی با توجه به سایقه فعالیت فروشگاه ما در صورت درخواست کاندوم های سایز بزرگ میتوانید با دوستان کارشناس فروش ما در ارتباط باشید تا بهترین محصولات را به شما پیشنهاد دهند.

باز کردن بسته‌های کاندوم با چیزهای تیز

از چیزهای تیر مانند قیچی و دندان برای باز کردن پک کاندوم استفاده نکنید. ناخن تیز و نگین روی حلقه هم می‌توانند به کاندوم آسیب برسانند. معمولا روی لبه بسته‌ها دالبرهایی وجود دارد که کار باز کردن بسته را راحت می‌کند.

از روغن‌ها و لوسیون‌ها همراه کاندوم استفاده نکنید

استفاده از مقدار مناسبی روان‌کننده یا همان لوبربکانت ها به طور کل خوب است. زیرا اصطکاک را کمتر می‌کند و احتمال پارگی هم کم می‌شود. اما روغن‌ها می‌توانند باعث ضعیف شدن و از دلایل پاره شدن کاندوم شوند. پس وازلین و روغن‌ها را فراموش کنید. در صورت استفاده از روان‌کننده، تنها روان‌کننده‌های بر پایه آب را انتخاب کنید.

از دو کاندوم به صورت همزمان استفاده نکنید

این وسایل طوری طراحی شده‌اند تا به تنهایی استفاده شوند. استفاده از دو کاندوم به صورت همزمان باعث ایمنی بیشتر نخواهد شد بلکه باعث پارگی هر دو میشود.

رابطه جنسی از طریق مقعد

دوستان عزیز کاندوم برای رابطه جنسی از طریق واژن تولید شده و در رابطه مقعدی احتمال پارگی کاندوم به شدت افزایش می یابد و دچار برخی بیماری های ناخواسته خواهید شد.

اگر کاندوم موقع استفاده پاره شد چه کار کنیم؟

حالا که دلایل پاره شدن کاندوم و راه‌های پیشگیری از آن را می‌دانید احتمال این اتفاق کمتر است. اگر کاندوم مورد استفاده شما پاره شد و خودتان یا همسرتان در مورد بارداری ناخواسته نگران بودید، در اولین فرصت با پزشکتان تماس بگیرید. او شما را درباره پیشگیری از بارداری اورژانسی راهنمایی خواهد کرد. به‌علاوه هر دو طرف رابطه می‌توانند برای انجام تست انواع بیماری‌های مقاربتی (STD) به پزشک مراجعه کنند. زیرا در بسیاری از اوقات ممکن است بیماری و عفونتی در بدن کسی وجود داشته باشد و خودش از وجود آن آگاه نباشد. بیماری‌های مقاربتی در صورتی که به‌موقع درمان نشوند می‌توانند باعث بروز مشکلات جدی شوند.

فروشگاه IRCONDOM با افتخار شما عزیزان را جهت خرید یک محصول با کیفیت و ایمن راهنمایی میکند.
جهت مشاوره
09391228691

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *