بهداشت جنسی

کاندوم زنانه یا کاندوم مردانه ؟ کدام بهتر است؟

کاندوم زنانه بهتره یا مردانه

کاندوم، چه مردانه (همان کاندوم معمولی) چه زنانه، آمده است تا از بارداری و انتقال برخی بیماری‌ها پیشگیری کند. اما سوال این‌جاست که کاندوم زنانه بهتر است یا کاندوم مردانه. سوالی که در این مطلب از سایت ایران کاندوم پاسخ آن‌را به دلیل و منطق و به صورت علمی دریافت می‌کنید. (کاندوم مردانه بهتره یا زنانه)

همین ابتدا به سوال اصلی شما یعنی «کاندوم مردانه بهتره یا زنانه؟» خیلی سریع و صریح و شفاف پاسخ دهیم، کاندوم مردانه هیچ عوارضی ندارد و استفاده راحت‌تری دارد و قطعاً کاندوم بهتری است و ما استفاده از کاندوم مردانه را پیشنهاد می‌دهیم. اما دلیل و توضیحاتش را در ادامه بخوانید.

کاندوم زنانه چیست ؟

کاندوم زنانه عمدتاً از جنس پلی‌اورتان ضد حساسیت (آلرژی) ساخته می‌شود. برخی کاندوم‌های مردانه هم ممکن است از همین پلی‌اورتان ساخته شده باشد، و عموماً برای کاندوم مردانه، لاتکس استفاده می‌شود. این کاندوم زنانه، که از پلی‌اورتان ساخته شده است، دارای دو حلقه در ابتدا و انتها است که یکی کوچک‌تر و دیگری بزرگ‌تر است.

شیوه استفاده به این صورت است که حلقه کوچک‌تر توسط خانم داخل واژن قرار می‌گیرد و حلقه بزرگتر به قسمت بیرونی واژن قرار می‌گیرد. به این ترتیب، در حین نزدیکی، مایع منی و اسپرم مرد، راهی به داخل واژن و رسیدن به تخمک‌های خانم را ندارد و از بارداری پیشگیری می‌شود.

کاندوم زنانه یا کاندوم مردانه

کاندوم زنانه یا کاندوم مردانه

به لحاظ کلی، عملکرد همان عملکردِ کاندوم‌های مردانه است که می‌شناسید و دیده‌اید اما این کاندوم‌ها در داخل واژن زن به جای روی آلت مردانه قرار می‌گیرد. بد نیست بدانید که طول کاندوم زنانه بیشتر از کاندوم مردانه است و این کاندوم‌ها هم مثل کاندوم مردانه، لوله‌ای شکل هستند و در زبان انگلیسی به Female Condom یا FC شناخته می‌شوند.

چرا کاندوم مردانه بهتر از کاندوم زنانه است ؟

دلیل اول : کاندوم زنانه گران است ! قیمت کاندوم زنانه معمولاً حدود دو برابر کاندوم مردانه است. یعنی در هر بار نزدیکی هزینه کاندوم زنانه دو برابر کاندوم زنانه است.

دلیل دوم : هنگام دخول و حین حرکت رفت و برگشتی آلت مرد، بسیار این احتمال وجود دارد که آلت از بخش کناری کاندوم زنانه وارد محیط واژن شود و احتمال بارداری به شدت افزایش می‌یابد

دلیل سوم : نصب و قرار دادن کاندوم زنانه بسیار دشوار است ! سر جایش به راحتی نمی‌نشیند !

دلیل چهارم : به دلیل آن‌که ارتباط با واژن را بسیار محدود می‌کند، لذت را در مرد و خصوصاً در زن به شدت کاهش می‌دهد در حالی که کاندوم مردانه برای زن لذت را افزایش می‌دهد (با توجه به سطح ویژه‌ و اصطکاکی که دارد) و برای مرد نیز با وجود موادی که در محیط داخلی هست و ضخامت بسیار ناچیز چند میکرونی مشکلی ایجاد نمی‌کند.

دلیل پنجم : اگر مرد به رابطه طولانی‌تر نیاز داشته باشد باید جداگانه اسپری تاخیری یا ژل آمیزشی استفاده کند، حال آن‌که در کاندوم مردانه این مورد در داخل خود کاندوم دیده شده است.

یکی از مهمترین دلایل : خارج کردن کاندوم زنانه خیلی دشوار است ! اگر کوچکترین اشتباهی در حین خارج کردن کنید، تمام مایع منی وارد واژن می‌شود !

کاندوم خاردرشت سیلیکونی شاخک دار

قیمت اصلی 220,000 تومان بود.قیمت فعلی 195,000 تومان است.

کاندوم خاردرشت ناچ کدکس مدل BIG DOTS بسته 10 عددی

قیمت اصلی 84,000 تومان بود.قیمت فعلی 73,000 تومان است.

کاندوم نازک ناچ کدکس مدل Sensitive بسته 12 عددی

قیمت اصلی 84,000 تومان بود.قیمت فعلی 73,000 تومان است.

کاندوم تاخیری ناچ کدکس مدل Ginseng بسته 12 عددی

قیمت اصلی 85,000 تومان بود.قیمت فعلی 73,000 تومان است.

باورهای غلط درباره کاندوم مردانه

در دنیای توسعه یافته که حقوق زن و مرد برابر است، این تنها زن نیست که مسئول افزایش لذت مرد است. این‌که با کاندوم زنانه بخواهیم کاندوم بستن را نیز به زن تحمیل کنیم، چندان رفتار درستی نیست. زیرا بستن کاندوم به آلت مرد بسیار ساده و کم خطر است.

برخی فکر می‌کنند که استفاده از کاندوم برای مرد، لذت جنسی را کاهش می‌دهد، در حالی که با ضخامت ناچیز این کاندوم‌ها اصلاً چیزی احساس نمی‌شود و بلکه با مواد مختلفی که داخل کاندوم قرار می‌گیرد، آلت مرد را برای نعوذ قوی‌تر و انزال بیشتر تحریک می‌کند و اتفاق هیجان انگیزتری رخ می‌دهد. پیشنهاد می‌کنم در این‌باره کاندوم ویژه ارگاسم را ببینید.

محدودیت‌های استفاده از کاندوم زنانه

همه خانم‌ها نمی‌توانند و نباید از کاندوم زنانه استفاده کنند. در ادامه لیستی از این گروه از خانم‌ها آورده شده است :

  • زنان زیر 30 سال که ریسک بارداری بالایی دارند یا بیش از 3 بار در هفته نزدیکی دارند.
  • خانم‌هایی که نمی‌توانند به درستی از کاندوم زنانه استفاده کنند و یا با کاندوم زنانه احساس ناراحتی می‌کنند.
  • زنانی که همیشه نمی‌توانند از کاندوم زنانه استفاده کنند.
  • زنانی که در روشهای پیشگیری واژینالی مثل IUD ناموفق بوده‌اند.
  • زنانی نیز که ساختار واژن آنها به شکلی است که نمی توانند به درستی کاندوم را جا بیندازند، نمی توانند از این وسیله استفاده کنند.

بالاخره کاندوم مردانه بهتره یا زنانه ؟

کاندوم مردانه بهتر است. هم ارزان تر است، هم خطر بارداری ندارد و هم استفاده بسیار ساده تری دارد !

سایت CDC که مرکز کنترل بیماری‌ها در آمریکا هست هم استفاده از کاندوم مردانه را توصیه کرده است و برای آن‌ها که به هر دلیلی تمایل به استفاده از Internal Condom یا همان کاندوم زنانه دارند، این روش را برای نصب و استفاده از کاندوم زنانه پیشنهاد داده است.

مطالب مرتبط

دیدگاهی در مورد “کاندوم زنانه یا کاندوم مردانه ؟ کدام بهتر است؟

  1. هادی گفت:

    واقعاً کاندوم زنانه چیز بیخودیه. مردونه که راحت تر و بهتره

  2. علی گفت:

    ما که نتونستیم از کاندوم زنانه کلا استفاده کنیم و فقط دردسر بود

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *